Friday, June 12, 2009

Facebook... Twitter....

Assalamualaikum w.b.t
'
bape ari dh tnggl blog nh, nh nk menulis blk, merujuk kpd tajuk di atas (hehe..) aku dgn rasminye nk memaklumkan di sini bhawaswnye dh tersemat profil Khairul Irsyad di Facebook n korg jgk ley follow aku kt Twitter...
'
aku sbnorny mals nk wt bende2 social networking nh, yg dh ade pn x bkk slalu, nh nk tmbh lg stu... ( frenster, hi5). so smakn bertmbh r list page yg aku nk kena semak slalu klo bk intrnet.. tp atas paksaan n desakan rakan sebaya, aku turuti jgk, xp r, bior ade asalkan x melalaikan aku ngan dunia siber nh...
'
so sape2 yg dh sedia ada facebook nh sile2 r jadikn aku sahabat korang... saya bdk br blajo klo slh tlng tnjkkn... hik2. nnti ape2 update lh r kngsi, bnyk medium yg menghubungkan manusia skang nh, klo jenis yg rajin menaip@mengarang@bercerita, korang leh gunakn blog sbgi medium nk berhubng ngan org len, klo jenis yg mals sket, nk tulis sket2 je psl diri korng gune r Twitter, ringkas nmudah, type je ap yg ko nk suarekn n post, xyh pnjg2, ayt2 rngks je... n klo yg jenis rajin nk ber'kawan', menmbh kenalan, n kngsi gmbo2, bnyk social networking yg twrkn pkhdmtn 2, bk je frnster, tagged, hi5, myspace, newpaces, facebook, n mcm2 lg yg korg leh join. so xd r alsn nk terputus hubngn ngan rakan2 lg, hehe....
'
Tp kt kn ingat, sume yg d nytakn td 2 ad kbaikn n kbrkn die... skang sume terserah r pd korang nk pilih jaln yg mane, gunekn r bnd2 intrnt nh sebaik ny, cr ilmu, cr pnglmn, cr mklmt, cr krnalan ntok memperbaiki diri kt, jgn terleka ngan dunia yg smntr nh smpai terabai akhirat yg kkl slmny....
'
bak kata Dr Izzy Hj Yahya... "renung2kan, dan selamat beramal..."

No comments: